Με κεντρικό σύνθημα: ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ - ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΠΑΝΤΟΥ! το μέτωπο της ΑΝΤΑΡΣΥΑ Θεσσαλίας με προκήρυξη που μοιράστηκε στην πόλη της Λάρισας και με εξορμήσεις στους Δήμους γύρω από νέο σταθμό διοδίων στον Πυργετό, και στα νέα διόδια που θα στηθούν στο Μακρυχώρι, καλεί τους κατοίκους μέσα από τοπικές συνελεύσεις και επιτροπές αγώνα, να δημιουργήσουν ένα μαζικό διεκδικητικό κίνημα ενάντια στα χαράτσια, για να καταργηθούν τώρα όλα τα διόδια , πιέζοντας την κεντρική αλλά και τις τοπικές εξουσίες σε αυτή την κατεύθυνση. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ θα ξεκινήσει στο άμεσο μέλλον νέο γύρο εξορμήσεων καλώντας το σύνολο των δυνάμεων(κόμματα, σωματεία, φορείς , συλλογικότητες , κινήσεις, επιτροπές αγώνα, ) που συμφωνούν σε μια τέτοια κατεύθυνση με στόχο μια μαζική - δυναμική παρέμβαση στα εγκαίνια του νέου σταθμού διοδίων στο Μακρυχώρι.
ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α ΓΙΑ ΔΙΟΔΙΑ
. ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ - ΧΑΡΑΤΣΙΑ!
Με ευθύνη ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που ψήφισαν μαζί τις συμβάσεις παραχώρησης και έδωσαν στο μεγάλο κεφάλαιο τους οδικούς άξονες, οι εργαζόμενοι σε όλη τη χώρα επιβαρύνονται με διόδια ακόμα και για τοπικές μετακινήσεις
Η τιμή των διοδίων που πληρώνουν οι οδηγοί στους οδικούς άξονες, μέσα σε 1,5 χρόνο αυξήθηκε πάνω από 200%. Το τελευταίο διάστημα «φυτρώνουν» όλο και περισσότεροι σταθμοί διοδίων, , με αποτέλεσμα να χρυσοπληρώνουν οι οδηγοί ακόμα και για μια τοπική μετακίνηση, λίγων χιλιομέτρων, από και προς τη δουλειά ή το σπίτι τους.
Οι υπέρογκες αυτές αυξήσεις, αλλά και όσες επακολουθήσουν, προβλέπονται από τις συμβάσεις παραχώρησης (Σύμπραξης Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα), που ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ψήφισαν στη Βουλή , παραχωρώντας το εθνικό οδικό δίκτυο σε ορισμένους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους.
Οι πέντε «συμβάσεις παραχώρησης» για τους οδικούς άξονες (Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Αυτοκινητόδρομος Ανατολικής Πελοποννήσου, Αυτοκινητόδρομος Βόρειας Πελοποννήσου και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας) δημοπρατήθηκαν το 2002 επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και υπογράφηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ. Όλες οι συμβάσεις ψηφίστηκαν στη Βουλή και από τα δύο κόμματα, ενώ την τελευταία (Αυτοκινητόδρομος Βόρειας Πελοποννήσου) την ψήφισε και ο ΛΑ.Ο.Σ.
Πρόκειται για συμβάσεις λαϊκής αφαίμαξης, αφού οι κατασκευαστές συμβάλλουν με 5% ή 6% στην κατασκευή των έργων από δικά τους κεφάλαια, και θα τα εκμεταλλεύονται για τουλάχιστον 25 χρόνια. Αντίθετα, το δημόσιο, δηλαδή ο ελληνικός λαός αναλαμβάνει:
• Τη χρηματοδότηση με «ζεστό» χρήμα (από τον κρατικό προϋπολογισμό και επιδοτήσεις της ΕΕ) του 30% έως και του 35% του κόστους των έργων.
• Την είσπραξη διοδίων από τους ιδιωτικούς ομίλους μέσω των ήδη υπαρχόντων σταθμών, ένα χρόνο πριν αρχίσουν τα έργα, με στόχο να μην βάλουν ούτε ένα ευρώ από την τσέπη τους.
• Την παράδοση έργων που τώρα κατασκευάζονται ύψους 2 δισ. ευρώ. Μόνο το πέταλο του Μαλιακού που θα παραδοθεί στους ομίλους και θα βάλουν και εκεί διόδια οι ιδιωτικοί όμιλοι θα στοιχίσει τελικά πάνω από 800 εκατ. ευρώ.
• Σε μερικά από τα έργα, εκτός όλων των άλλων, παρέχονται και επιδοτήσεις λειτουργίας, δηλαδή εγγυήσεις κερδοφορίας προς τις κοινοπραξίες!
Σημειώνουμε ότι οι συμβάσεις προβλέπουν την αύξηση των διοδίων σε τρία στάδια: Οι πρώτες αυξήσεις που κυμάνθηκαν από 35% έως και 180% (!) έγιναν πέρσι. Φέτος ακολούθησαν νέες αυξήσεις από 52% έως 73%, με πρόσχημα την χιλιομετροχρέωση (τουλάχιστον στο τμήμα Αθηνών - Λαμίας), ενώ νέες αυξήσεις θα αρχίσουν να επιβάλλονται σταδιακά σε δύο χρόνια, ανάλογα με την ολοκλήρωση των έργων. Το χαράτσι θα φτάσει στα 8 λεπτά το χιλιόμετρο, από 1,7 λεπτά που ήταν πρόπερσι. Μάλιστα, οι όμιλοι έχουν το δικαίωμα να αυξάνουν την τιμή των διοδίων κάθε χρόνο με βάση τον πληθωρισμό...
Η κατάσταση που ήδη έχει δημιουργηθεί από την απότομη αύξηση της κίνησης στους παράδρομους που είναι ανεπαρκείς, σε άθλια κατάσταση και επικίνδυνοι από κάθε άποψη, έχει οδηγήσει σε τεράστια ταλαιπωρία τους χιλιάδες κατοίκους και εργαζόμενους της περιοχής ,που έχουν όλα τα προηγούμενα χρόνια, χρυσοπληρώσει την κατασκευή των έργων υποδομής των εθνικών οδών με τα διόδια που έχουν πληρώσει και μέσα από τους φόρους (περισσότερο από 50%) στα καύσιμα, τα τέλη κυκλοφορίας που εξακολουθούν να πληρώνουν.
Παράλληλα, από φέτος άρχισαν να λειτουργούν και πλευρικοί σταθμοί διοδίων σε κάποιες περιοχές (παράδρομος ΑΘΗΝΩΝ- ΛΑΜΙΑΣ) προετοιμάζοντας το λαό για πλήρη ιδιωτικοποίηση του οδικού δικτύου!!!.
Στην περιοχή της Θεσσαλίας , πριν δοθούν οι εθνικοί δρόμοι στο ιδιωτικό κεφάλαιο, για τη διαδρομή Λάρισας - Θεσσαλονίκης, πήγαινε - έλα, ο οδηγός ενός ελαφρού αυτοκινήτου πλήρωνε 8 ευρώ - 4 προς τη Θεσσαλονίκη (1,70 στα Τέμπη και 2,30 στα Μάλγαρα, ενώ δεν πλήρωνε στο σταθμό της Λεπτοκαρυάς) και άλλα 4 προς Λάρισα (2,30 στα Μάλγαρα και 1,70 στη Λεπτοκαρυά, δεν πλήρωνε στα Τέμπη). Αμέσως μετά την ιδιωτικοποίηση πλήρωνε 11 ευρώ (αύξηση 40%), καθώς κατέβαλλε διόδια κι όταν πήγαινε κι όταν ερχόταν σε όλους τους σταθμούς και συγκεκριμένα 1 ευρώ στα Τέμπη, 2,5 στη Λεπτοκαρυά και 2 στα Μάλγαρα.
Με το νέο σταθμό διοδίων στον Πυργετό , για την ίδια διαδρομή θα πληρώνει 2 ευρώ παραπάνω και συνολικά 13 ευρώ. Έτσι, η συνολική αύξηση που επιβλήθηκε, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, για τη διαδρομή Λάρισας - Θεσσαλονίκης, ανέρχεται σε 62,5%.
Κι έπεται, βεβαίως, συνέχεια, καθώς, οπωσδήποτε μετά την έναρξη της λειτουργίας της οδικής σήραγγας των Τεμπών - ίσως και νωρίτερα - θα στηθεί και νέος σταθμός διοδίων στην ίδια διαδρομή και συγκεκριμένα στο Μακρυχώρι, λίγο έξω από τη Λάρισα.
Οι οδηγοί είναι όμηροι των κατασκευαστικών εταιρειών που ανέλαβαν με τις ευλογίες των κυβερνήσεων μέρος από το κόστος των εθνικών οδών και καρπώνονται με αποικιοκρατικές συμβάσεις το αντίτιμο των διοδίων.
Oι εργαζόμενοι στα διόδια αμείβονται με μισθούς πείνας και εξαντλητικά ωράρια δείχνοντας ποια «ανάπτυξη» θέλουν και τι θέσεις εργασίας δημιουργεί αυτή η «ανάπτυξη».
Καμιά ανοχή, καμιά αναμονή!
Η κατάσταση αυτή δεν πάει άλλο πρέπει οι εργαζόμενοι και οι κάτοικοι συνολικά της περιοχής μας να δημιουργήσουν ένα Μαζικό Κίνημα ενάντια στα χαράτσια και να απαιτήσουν (όπως γίνεται και σε άλλες περιοχές της χώρας) :
Να καταργηθούν όλα τα διόδια. Ελεύθερη πρόσβαση χωρίς χαράτσια παντού!
Δημόσιες, σύγχρονες φθηνές συγκοινωνίες και με δωρεάν ζώνη το πρωί. Μείωση των εισιτηρίων την υπόλοιπη μέρα.
Υποδομές και έργα που πρέπει να αναλαμβάνει το κράτος, χωρίς να πληρώνει ο λαός.
ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α Θεσσαλίας
ΑΝΤικαπιταλιστική ΑΡιστερή ΣΥνεργασία για την Ανατροπή
Μέτωπο της αντικαπιταλιστικής, επαναστατικής κομμουνιστικής Αριστεράς και της ριζοσπαστικής οικολογίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου