Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2011

Θα μας πιάσουν ξανά με τις πυτζάμες;







Άρθρο Π. Μαυροειδής

αριστερό blog

http://aristeroblog.wordpress.com  



Το κύριο άρθρο, στο φύλλο της βασικής εφημερίδας της αριστεράς  “Αυγή” της 21ης Απριλίου 1967 (που δεν κυκλοφόρησε  φυσικά ποτέ), είχε τίτλο “Η δικτατορία είναι αδύνατος”.
 Η ελληνική αριστερά, ΔΕΝ υποτίμησε απλά το κίνδυνο μιας  μεγάλης αντιδημοκρατικής και αντικοινωνικής τομής από μια στρατιωτική χούντα. Απλούστατα, ΔΕΝ πήρε χαμπάρι και αποκοίμιζε το λαό με παραμύθια.
Φυσικά δεν ήταν οι μόνοι. Ο πρωθυπουργός Π. Κανελλόπουλος ετοίμαζε μέχρι αργά την πρώτη προεκλογική του ομιλία, μέχρι να συλληφθεί. Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης παραπονέθηκε  ότι οι Γερμανοί που τον συνέλαβαν στην κατοχή δύο φορές νύχτα, τον άφησαν να φορέσει τα ρούχα του. Ο λοχαγός όμως  που μπούκαρε στο διαμέρισμα  τον πήρε όπως τον βρήκε. Με τις πυτζάμες….Ίδιο το σκηνικό με όλο το πολιτικό προσωπικό.
Που κολλάνε τώρα όλα αυτά; Επίκειται  πραξικόπημα και χρειάζεται επαγρύπνηση; Η ιστορία δεν επαναλαμβάνεται ποτέ, όσο και αν ψάχνουμε αναλογίες για να βοηθηθούμε ή για να καλύψουμε τις αδυναμίες μας. Αφορμή για την ίσως  πικρόχολη αναφορά αποτελεί η αίσθηση ότι η αριστερά- η μοναδική και τυπικά αντιπολιτευτική δύναμη μετά τη συγκρότηση της μαύρης κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ- την ώρα της μεγάλης ευθύνης απέναντι στο λαό, φαίνεται ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ, με τα μάτια στο κοινοβούλιο, τις εκλογές και τα ποσοστά της. Αντιμετωπίζει τις εξελίξεις σαν συνηθισμένες και θεωρεί τα όπλα της μάχης (και από τις δύο μεριές)  δεδομένα από παλιά.
Και όμως!  Η μεγάλη υπερ-αντιδραστική τομή σε βάρος της κοινωνίας και της εργαζόμενης πλειοψηφίας ΔΕΝ επίκειται, αλλά ΣΥΝΤΕΛΕΙΤΑΙ ΤΩΡΑ!
Πολλοί θα θυμούνται τον Άγγελο Χάγιο, να μιλάει για ΧΟΥΝΤΑ κυβέρνησης, κεφαλαίου  και Ευρωπαϊκής Ένωσης, ΠΡΙΝ από τα μνημόνια και να σηκώνονται πέτρες εναντίον του. Όχι μόνο από τους υποκριτές και γνωρίζοντες  του αστικού στρατοπέδου, αλλά και από τους αφελείς και μακαρίως κοιμούμενους της ‘’καθώς πρέπει’’ αριστεράς, που έκαναν λόγο για ‘’λαϊκισμό’’ και ‘’ισοπεδωτικές λογικές’’.
Να όμως, που τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα.
Ενώ δεν στριγγλίζουν ερπύστριες από τεθωρακισμένα στους δρόμους, όλες οι πτυχές της κοινωνικής  ζωής, περνούν με γοργό ρυθμό στην απόλυτη οικονομική και πολιτική κατοχή του κεφαλαίου, της επιχειρηματικής λογικής, της αγοράς.
Ενώ δεν έχουμε ξένο στρατό κατοχής να διαβαίνει τα σύνορα και να κάθεται στο σβέρκο μας, έχουμε άμεση υπαγωγή βασικών πολιτικών, οικονομικών, λειτουργιών της χώρας στον έλεγχο των ηγεμονικών καπιταλιστικών χωρών σε επίπεδο και ΕΕ αλλά και γενικότερα μέσω ΔΝΤ.
Η  μεταφορά αρμοδιοτήτων  από το εθνικό στο υπερεθνικό πεδίο και  από τα θεσμικά όργανα (σε  μια χώρα) στα εξωθεσμικά, δεν είναι εκτροπή και ακύρωση της αστικής δημοκρατίας και του ”κανονικού” καπιταλισμού, αλλά σύγχρονες τάσεις του ολοκληρωτικού καπιταλισμού. Ή του  ‘’απόλυτου’’ καπιταλισμού κατά την εύστοχη έκφραση  του Κ. Πρέβε (Ελευθεροτυπία 19/11/11).
Οι τάσεις αυτές επιβάλλονται ακριβώς από τις ηγεμονικές καπιταλιστικές χώρες και αποτελούν πλευρές της αστικής προσπάθειας απάντησης στην κρίση. Διεκδικούν να αφαιρέσουν το ζωτικό και καθοριστικό πεδίο διαμόρφωσης της εργατικής πολιτικής και επιβολής της λαϊκής θέλησης, που είναι το εθνικό πεδίο.
Έχει σημασία να υπογραμμίσουμε πως η πορεία προς τον περιορισμό της δημοκρατίας, με συμβολική έκφραση και την είσοδο των ακροδεξιών του ΛΑΟΣ στη κυβέρνηση, δεν έρχεται  ‘’από το παράθυρο’’, από τη δράση κάποιου σκοτεινού μηχανορράφου παρακράτους, αλλά ‘’από τη πόρτα’’. Κοινοβουλευτικά, θεσμικά, με γραβάτα και  με την ευλογία της ΕΕ.
Ήταν αλήθεια πολύ  διαδεδομένη η φαντασίωση, ακόμη και στην αριστερά, ότι η δήθεν ‘’αντικειμενικά προοδευτική’’  καπιταλιστική ανάπτυξη θα σαρώσει την τάση προς τη δικτατορική μορφή διακυβέρνησης και την κατάρα του εθνικισμού και δη του βαλκανικού εθνικισμού. Άποψη προσφιλής ειδικά στον Ευρωπαϊκό νότο και τα Βαλκάνια, που έχουν υποφέρει και από τους χούντες και από τον εθνικιστικό φανατισμό.
Πως διαβάζει αυτές τις εξελίξεις η αριστερά;
Το ΚΚΕ ίδρωσε να συνειδητοποιήσει  ότι  υπάρχει θέμα ιδιαίτερης μορφής και ποιότητας της καπιταλιστικής κρίσης και δεν πρόκειται απλά για κάποιο συνηθισμένο καθοδικό κύκλο. Έβγαλε τους πάντες -και ειδικά την αντικαπιταλιστική αριστερά- τρελούς μέχρι να αποφασίσει να θέσει  θέμα διαγραφής του χρέους, εξόδου από ευρώ-ΕΕ  στον παρόντα πολιτικό χρόνο και όχι στο σοσιαλιστικό επέκεινα.
Αυτή τη στιγμή, είναι σαφώς μετατοπισμένο θετικά από την αφασία της περασμένης χρονιάς. Θέτει, έστω με αντιφάσεις τα παραπάνω ζητήματα, προβάλει την ανάγκη της λαϊκής εξουσίας ως προϋπόθεση και αναγκαίο πλαίσιο για την υλοποίηση αυτών των στόχων, μιλά για πτώση της κυβέρνησης του ‘’μαύρου μετώπου’’.
Ορίζοντας ωστόσο, είναι η ..διενέργεια εκλογών. Και αυτό δεν προδίδει μόνο την επιβίωση των χρόνιων αυταπατών των αλλαγών μέσω του κοινοβουλίου, τη στιγμή που ο κόσμος το απαξιώνει στη σκέψη του. Καθορίζει και τη λογική της ‘’κατά μόνας’’ δράση, με άρνηση κάθε αγωνιστικής ενότητας δράσης των αριστερών και μαχόμενων δυνάμεων, έτσι ώστε να οριοθετείται κατάλληλα ο χώρος του καθενός και να εισπράττονται χωρίς μπερδέματα τα δέοντα στην εκλογική κάλπη.
Το μεγαλύτερο κόμμα της κομμουνιστικής αριστεράς, δε φαίνεται να συνειδητοποιεί το μέγεθος του κοινωνικού κανιβαλισμού σε βάρος της κοινωνίας, αλλά και της αναγκαιότητας όσο και δυνατότητας για ένα ποιοτικό μετασχηματισμό και ανάταξη του εργατικού, κοινωνικού, αντικαπιταλιστικού μπλοκ, με όρους πολιτικής  ανατροπής της επίθεσης, αλλά και αφαίρεσης της αστικής πρωτοκαθεδρίας στις πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις.
Ο ρόλος της ΕΕ και του ΔΝΤ στη στήριξη του αστικού μπλοκ και της αντεργατικής επίθεσης,  αποκρύβεται μέσα σε ένα γενικό αγώνα ‘’ενάντια στο κεφάλαιο’’.  Όλα τα μεγάλα ερωτήματα που τίθενται με μαζικούς όρους πλέον στην κοινωνία για τη πορεία της χώρας, μετατίθενται να απαντηθούν στο πλαίσιο του ‘’σοσιαλισμού που γνωρίσαμε’’. 
Το πρόβλημα είναι διπλό.
Από τη μια,  υποτιμούνται το βάθος της επίθεσης της διεθνούς κεφαλαιοκρατίας, οι τεράστιοι κίνδυνοι για μια καταβαράθρωση του παραγωγικού και κοινωνικού ιστού της χώρας, που θα αποτελεί επιβραδυντική υποθήκη για οποιαδήποτε αντικαπιταλιστική πορεία με τους εργαζόμενους στο τιμόνι και έγνοια στις κοινωνικές ανάγκες.
Δεν τίθενται σήμερα μόνο ιδιοκτησιακό ζήτημα για  μια δημόσια επιχείρηση. Η μετάβαση από μια μισο-καπιταλιστική λειτουργία με δευτερεύοντα κοινωνικά χαρακτηριστικά, σε μια τυπική καπιταλιστική επιχείρηση, μέσω της ιδιωτικοποίησης, θα σημάνει πολύ περισσότερα πράγματα από τις αντιδραστικές αλλαγές στις  εργασιακές σχέσεις και τη μείωση του αριθμού των απασχολούμενων.
Θα αλλάξει τη θέση όλων των κοινωνικών στρωμάτων,  τη δυνατότητα πρόσβασης και απολαβής  των κοινωνικών αγαθών. Θα αναδιατάξει τις κοινωνικές συμμαχίες. Θα χτυπήσει ριζικά τη δυνατότητα κοινωνικής πίεσης πάνω στη λειτουργία των επιχειρήσεων, μέσω της πολιτικής πίεσης στο κράτος και τις κυβερνήσεις (π.χ. διαμόρφωση τιμολογίων).
Αλλά  υπάρχει και κάτι ακόμη που συχνά ξεχνιέται: Πολλές επιχειρήσεις, δημόσιες, αλλά και ιδιωτικές, μέσω ιδιωτικοποίησης, ξεπουλήματος ή εξαγορών, θα βρεθούν στα χέρια μεγαλύτερων μονοπωλιακών ομίλων, όχι απαραίτητα για να δουλέψουν ‘’πιο καπιταλιστικά’’, αλλά για  να σβήσουν από το χάρτη στο πλαίσιο ενός συγκεκριμένου καπιταλιστικού καταμερισμού. Μην ξεχνάμε την διάλυση απαξίωση τριών λαμπρών ναυπηγείων, το ξεπάστρεμα της βιομηχανίας ζάχαρης και της επεξεργασίας καπνού.  Και η απαξίωση της βιομηχανίας πάει πάντα μαζί με την απαξίωση των εργασιακών ικανοτήτων και της ίδιας της εργατικής τάξης σε μια άμορφη μάζα ανειδίκευτων ή ανέργων.
 Όποιος θέλει να ζήσει η ελληνική κοινωνία, οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα, με αξιοπρέπεια και χωρίς τη κατάρα του ξενιτεμού, δε μπορεί να μη δει αυτή τη διάσταση. Πολύ περισσότερο η αριστερά που διεκδικεί μια αντικαπιταλιστική πορεία της χώρας, πρέπει να πει  όχι στο ξεχαρβάλωμα της χώρας, στη διάλυση όλης της υποδομής και του κοινωνικού πλούτου που έχτισε η εργαζόμενη πλειοψηφία με ιδρώτα και αίμα για δεκαετίες. Αυτή η διαδικασία, ως αποτέλεσμα, αποτελεί το ανάλογο της ισοπέδωσης του Ιράκ  ή της Λιβύης με τους βομβαρδισμούς του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ, με συμμετοχή φυσικά και των ευρωπαίων.
Το ΚΚΕ όμως φαίνεται, πως υποτιμά και τις δυνατότητες για μια ποιοτική αναδιάταξη του κοινωνικού υποκειμένου που μπορεί να συγκροτηθεί πολιτικά σε μια  μαχόμενη αντικαπιταλιστική, αντι-ΕΕ, αντιιμπεριαλιστική βάση.
 Η αστική τάξη χωρών όπως η Ελλάδα, μπαίνει σε τροχιά υποβάθμισης της θέσης της. Αυτό, ανάμεσα στα άλλα, σημαίνει ότι  όλο και με πιο δύσκολους όρους  θα μπορεί  να οικοδομεί υλικές συμμαχίες με κοινωνικά στρώματα και να παρουσιάζει την ταξική της στρατηγική ως παν-κοινωνική στρατηγική και εθνικό μονόδρομο. Η πολιτική παίζεται πάντα πάνω στις αντιφάσεις, δηλαδή ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΆ. Η εργατική πολιτική έχει ευκαιρία σήμερα. Μπορεί  να απογυμνώσει την αστική πολιτική από τον εθνικό, δηλαδή παν-κοινωνικό μανδύα, αλλά και -αυτό είναι το σπουδαιότερο-, να ανυψώνει την εργατική απελευθερωτική προοπτική ως τη μοναδική παν-κοινωνική παν-εθνική λύση. Αυτή είναι η ηγεμονία που πρέπει να διεκδικηθεί.
Φυσικά θα πρόκειται για μια δύσκολη προσπάθεια,  παιχνίδι με τη φωτιά. Η επαναστατική πολιτική όμως, είναι τέτοια, ακριβώς όταν αναλαμβάνει ρίσκα. Ας θυμηθούμε,  πόσο κοντά ήταν  ο στρατηγός Σαράφης, στο  να αναλάβει επικεφαλής του αντάρτικου του αστικού μπλοκ ενάντια στις δυνάμεις του ΕΑΜ και του ΕΛΑΣ, μόλις λίγους μήνες πριν αναλάβει την στρατιωτική αρχηγία του ΕΛΑΣ αλλάζοντας στρατόπεδο.
Το ότι πρόκειται για παιχνίδι με τη φωτιά, με πολλούς κινδύνους, θα φανεί αν δούμε τα πράγματα και από την άλλη όψη.
Ευρύτατες δυνάμεις, πέραν του ΚΚΕ, από το ΕΠΑΜ του Δ. Καζάκη, τη ΣΠΙΘΑ (ή και ΕΛΑΔΑ εσχάτως…) του Μ. Θεοδωράκη, έως την ΚΟΕ, με διαφορετικό τρόπο φυσικά η καθεμία, θέτουν με ένταση την ανάγκη μιας αντίθετης ιεράρχησης πολιτικών στόχων και συνθημάτων: ‘’Πατριωτικό μέτωπο ενάντια στην ευρωκατοχή, να σωθεί η χώρα και βλέπουμε’’. Θεωρούν πως οι αναφορές στον αντικαπιταλιστικό αγώνα συνιστούν αχρείαστη ιδεολογική διαίρεση και τροχοπέδη στην ευρύτερη συσπείρωση για δημοκρατία, λαϊκή κυριαρχία και εθνική ανεξαρτησία.
Είναι όμως ακριβώς  η καπιταλιστική ανάπτυξη και ακόμη περισσότερο η καπιταλιστική κρίση, που  παροξύνουν  την τάση προς την αντι-δημοκρατία. Που φέρνουν  την επιθετική ρατσιστική αντεργατική ακροδεξιά στο τιμόνι, αλλά και απογειώνουν  τον επιθετικό εθνικισμό των ηγεμονικών καπιταλιστικών κρατών και οργανισμών σε βάρος των λαών και των μικρότερων χωρών.
Δεν είναι σωστό  επομένως να ανασταλεί ο αντικαπιταλιστικός προσανατολισμός των αγώνων, για να προταχθούν χρονικά και ποιοτικά τα ζητήματα της εθνικής ανεξαρτησίας, της ‘’κατοχής’’ και της ‘’συνταγματικής εκτροπής’’.
Δεν είναι ώρα για ένα ‘’αντιχουντικό  ή αντιφασιστικό μέτωπο’’ χωρίς πρόσημο και ‘’ιδεολογικές χροιές’’, με στόχο  την επανασύσταση του καπιταλισμού και της εθνικής κυριαρχίας όπως την ξέραμε χθες. Επιστροφή στο παρελθόν, δεν υπάρχει.  Η ιστορία είναι αδυσώπητη, δεν κάνει στάσεις, δεν ξαναγράφεται, θέτει τα διλλήματα προχωρώντας…
Είναι ώρα για ένα κοινωνικό και πολιτικό μέτωπο αντικαπιταλιστικού προσανατολισμού, που θα ενισχύεται οργανικά από την απαίτηση για ψωμί, δημοκρατία και απελευθέρωση από τα δεσμά ΕΕ, ΔΝΤ και αγοράς. Που θα ανασυσταίνει τις  λαϊκές  παραδόσεις και πόθους για εθνική αξιοπρέπεια και λαϊκή κυριαρχία, σε σύγχρονη βάση. Που σημαίνει σε σύνδεση με τον κοινωνικό αγώνα για κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο και της νέο-αποικιακής επιβολής των ιμπεριαλιστικών καπιταλιστικών κρατών σε βάρος των λαών και μικρότερων χωρών.
Άλλωστε, υπάρχει πάντα το σκληρό ερώτημα, ‘’ποιος θα τα κάνει αυτά;’’
 Η αστική τάξη της Ελλάδας και οι πολιτικοί της; Ή μια συμμαχία με  τμήματα της που έχουν ‘’εθνική συνείδηση’’; 
Όχι άλλες τραγικές αυταπάτες…
Γράφει ο Ε. Μπιτσάκης στην ΕΠΟΧΗ (20/11/2011): ‘’Όμως σήμερα στην Ελλάδα δεν υπάρχει ξένος κατακτητής. Σήμερα, η ιστορικά ξεπερασμένη ελληνική αστική τάξη, από «κοινού συμφέροντος» με την EE, έχει συγκροτήσει ένα ιστορικά ανέκδοτο καθεστώς υποτέλειας. Σήμερα, λοιπόν, ο αγώνας είναι βασικά ταξικός. Κύρια πλευρά της αντίθεσης είναι η ταξική. Το στοιχείο του πατριωτισμού είναι παράγωγο και δευτερεύον. Υποτάσσεται και υπηρετεί το ταξικό.’’
Ο ορισμός ωστόσο της πολιτικής αφασίας και του επικίνδυνου αποπροσανατολισμού, βρίσκεται στη στάση του γαλαξία των δυνάμεων που κινούνται γύρω από το ΣΥΡΙΖΑ.
Οι αστειότητες του Α. Τσίπρα για την ‘’προστασία που παρέχει η  ΕΕ έναντι του κινδύνου πτώχευσης που αντιπροσωπεύει το ΔΝΤ’’, έχουν φυσικά καταχωνιαστεί. Αποκτούν ένα σχετικό προβάδισμα οι  φωνές από τις αριστερές  τάσεις του,  υπέρ της εξόδου από την Ευρωζώνη (αλλά όχι και από την ΕΕ). Είναι πραγματικά όμως απογοητευτικό να συνειδητοποιεί κανείς τη λαγνεία αυτού του χώρου με το ζήτημα των εκλογών, των συμπράξεων, των συγκολλήσεων, σε ένα αιώνιο φαντασιακό παιχνίδι συμμετοχής στη διαχείριση, που προδίδει μεγάλη απόσταση από τις λαϊκές αγωνίες.
Φαίνεται αντιφατικό και παράξενο, να συνυπάρχουν εν τέλει στην ίδια κοίτη,  τόσο διαφορετικές φωνές.
Από τη μια, η Ν. Βαλαβάνη  κάνει λόγο για ‘’ένα μέτωπο εκατομμυρίων ανθρώπων… γύρω από μερικά απλά συνθήματα-άμεσους στόχους πάλης; Όπως: Τέρμα στη δικτατορία των Μνημονίων’’.
Από την άλλη, η ηγετική ομάδα του ΣΥΝ, περηφανεύεται πως χτίζει ένα νέο άξονα πολιτικής συμμαχίας με τον Ν. Κοτζιά (βασικό σύμβουλο του Γ. Παπανδρέου στην ακμή του και πρόεδρο του ΠΑΣΟΚικού κέντρου διαμόρφωσης πολιτικής ΙΣΤΑΜΕ), δυσαρεστημένους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, ίσως και με το Μ. Θεοδωράκη. Ένα νέο μίγμα σοσιαλδημοκρατίας είναι σε εκκόλαψη.
Πως γίνεται λοιπόν; Μια χαρά γίνεται, όταν ξεχνιούνται δύο απλά πράγματα που ορίζουν την αριστερά ουσιαστικά και όχι συμβατικά. Η ταξική κοινωνική αναφορά και ο στόχος της αντικαπιταλιστικής ανατροπής.
Στον αντίποδα τους, βρίσκεται η αντιμετώπιση του κόσμου της εργασίας ως ‘’target group’’ (ιδιαίτερη ομάδα στόχος, εκλογική πελατεία) και η λογική της διαχείρισης πάσει θυσία, για εξομάλυνση των ανισοτήτων και την αποφυγή περιπετειών.
Υπερβολές; Δυστυχώς όχι… Ας δούμε, σε μια καλή εκδοχή, πως απαντάει η Ν. Βαλαβάνη στο θέμα της εξόδου από την ευρωζώνη και τη πρόκληση που μας θέτει το αστικό μπλοκ: ‘’Και το νόμισμα; θα μου πείτε. Ας μην το αφήσουμε να γίνει εμπόδιο στην πλατύτερη δυνατή συμπαράταξη εργαζόμενων ανθρώπων.’’. Ε μα πια αυτό το γαμημένο το νόμισμα… και αυτή η αναθεματισμένη η ΕΕ… Θα τα χαλάσουμε για αυτό; Περίπου ένα ‘’τεχνικό ζήτημα’’, που δεν αξίζει το κόπο να χαλάσει την ‘’ευκαιρία της αριστεράς’’.
Μήπως είναι  η ώρα η αριστερά  να ξεχάσει τις συζητήσεις του σαλονιού, τα βολέματα με τα εργαλεία και τα σχήματα του χθες, τα κρυψίματα και την καταφυγή στο μέλλον;
Μήπως πρέπει να σταματήσει να κινείται ανάμεσα στις  πυτζάμες της αφέλειας και τα κοστούμια της σιγουριάς και των ομαλών πολιτικών κοινοβουλευτικών εξελίξεων;
Η σύγκρουση που έχει επιβάλλει το αστικό μπλοκ, σε εθνικό και υπερεθνικό επίπεδο, είναι εξαιρετικά βίαιη και καταιγιστική. Δεν αποφεύγεται με ξόρκια, ούτε με γονυκλισίες.
Η αριστερά πρέπει αποδείξει πως μπορεί να μετασχηματιστεί σε επαναστατική δύναμη αλλαγής, περπατώντας εδώ και τώρα, στο δρόμο της αγωνιστικής κοινής δράσης. Συμβάλλοντας με πάθος και περίσκεψη  στην οργάνωση των εργαζομένων και του λαού  σε ένα μεγάλο κοινωνικό και πολιτικό ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ρήξης και ανατροπής.  Δεν είναι  μόνο ζήτημα επιλογής των ηγεσιών της. Το ευρύτατο δυναμικό των αγωνιστών της αντικαπιταλιστικής κομμουνιστικής αριστεράς, ειδικά η εργατική της βάση που βρίσκεται πιο κοντά στο λαϊκό κόσμο, έχει δεσμούς μαζί του  και το σεβασμό του, έχει τις δικές του μεγάλες ευθύνες να σπρώξει τα πράγματα μπροστά. Για την ανατροπή και την άλλη ζωή.
Αν το εννοούμε, μπορούμε…

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2011

Προκήρυξη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ για την εξέγερση του Πολυτεχνείου




ΕΡΓΑΤΙΚΟΣ ΛΑΙΚΟΣ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ:
-  Η ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ
-  Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΣΦΑΓΕΙΟ ΕΕ-ΔΝΤ
Εργαζόμενες/οι, νέοι κα νέες
Η κυβέρνηση Παπανδρέου έπεσε από τα απανωτά κύματα εργατικών - λαϊκών αγώνων,  με τελευταίο τις μεγαλειώδεις απεργίες και διαδηλώσεις στις 18-19 Οκτώβρη και την οργισμένη 28η Οκτώβρη. Δύο χρόνια τώρα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και οι σύμμαχοί της δεν κατάφεραν, παρά τον εκβιασμό της χρεοκοπίας, την ιδεολογική τρομοκρατία των καναλιών, τη βία των ΜΑΤ και των χημικών, να λυγίσουν τους εργαζόμενους και το λαό. Η ανάπτυξη των αγώνων και το βάθεμα της καπιταλιστικής κρίσης, που χτυπάει πια την καρδιά της ευρωζώνης, δημιούργησαν μια τέτοια ανοιχτή πολιτική κρίση,  που για να την αντιμετωπίσουν τα κόμματα του κεφαλαίου, η ΕΕ και το ΔΝΤ, προχώρησαν πραξικοπηματικά στην «κυβέρνηση εθνικής ενότητας» με επικεφαλής έναν τραπεζίτη της ΕΚΤ.  Μια κυβέρνηση ακόμα πιο αδύναμη πολιτικά να επιβάλλει τα βάρβαρα μέτρα της.
Η ΝΕΑ "ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΑΞΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ" ΕΙΝΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΟΛΕΜΟΥ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΑΟ 
Η κυβέρνηση των τραπεζιτών και της Τρόικα δημιουργήθηκε για να εξασφαλίσει την εφαρμογή του Μνημονίου 1, του Μεσοπρόθεσμου και του αντεργατικού Πολυνομοσχεδίου. Να υπερασπίσει το ευρώ και την «ευρωπαϊκή προοπτική». Να επιβάλλει την επαίσχυντη συμφωνία της 26ης Οκτώβρη και να «διαχειριστεί»  το Μνημόνιο 2 που τη συνοδεύει. Είναι κυβέρνηση πολέμου και χρεοκοπίας ενάντια στον εχθρό λαό. Πρέπει άμεσα να ανατραπεί!  Με ένα νέο γύρο αγώνων, απεργιών, καταλήψεων, να μην αφήσουμε στιγμή περιθώριο να εφαρμόσει τα άγρια μέτρα της!

ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ: ΚΑΤΩ ΤΟ «ΜΑΥΡΟ ΜΕΤΩΠΟ»! ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΟΛΟΙ!
Σε αυτή την πολιτική συμφώνησαν το ΠΑΣΟΚ,  αλλά και η ΝΔ που ξέχασε τις "αντιμνημονιακές ρητορείες" και προβάλλεται τώρα ως εγγυητής της «εθνικής προσπάθειας». Το ακροδεξιό ΛΑΟΣ, οι νοσταλγοί της Χούντας και του Μεταξά,  που τρέχουν να εφαρμόσουν Μνημόνιο και Μεσοπρόθεσμο μόλις είδαν καρέκλες εξουσίας. Από κοντά και το ΔΗΣΥ της Μπακογιάννη (το αίμα νερό δεν γίνεται). Είναι όλοι το ίδιο προκλητικοί και επικίνδυνοι! Μπορούμε και πρέπει να ζήσουμε χωρίς αυτούς! 
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΦΑΓΕΙΟΥ ΕΕ-ΔΝΤ.
Απέναντι στις συνασπισμένες δυνάμεις του κεφαλαίου, τα αστικά κόμματα, την ΕΕ, το ΔΝΤ, πρέπει  ΝΑ ΥΨΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΛΑΪΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΡΗΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ! Να κλιμακώσουμε τον πανεργατικό - παλλαϊκό ξεσηκωμό ώσπου να ξηλώσουμε την κυβέρνηση του τραπεζίτη και όσων την στηρίζουν! Να ανατρέψουμε την νέα «δανειακή σύμβαση» κι όλα τα έως τώρα αντεργατικά μέτρα. Να επιβάλλουμε τις διεκδικήσεις μας, με την δύναμη του οργανωμένου λαού, την «εποπτεία των εργατών», το σεβασμό της λαϊκής θέλησης, κόντρα στους εκβιασμούς των διεθνών μηχανισμών ιμπεριαλιστικής επιβολής της τρόικας και των ντόπιων καπιταλιστών! Στηριγμένοι σε ένα ταξικό εργατικό κίνημα, με μαχητικά συνδικάτα που συνενώνουν όλους τους εργαζόμενους ενάντια στον κοινό τους εχθρό. Που στηρίζονται στις γενικές συνελεύσεις και τον αγωνιστικό τους συντονισμό μέσα, αλλά και πέρα από τις δομές του σημερινού γραφειοκρατικού συνδικαλιστικού κινήματος. Μαζί με την νεολαία, την μικρή και μεσαία αγροτιά, τους αυτοαπασχολούμενους, που καταστρέφονται... Όλες οι αγωνιζόμενες δυνάμεις και η αριστερά με την κοινή της δράση, πρέπει  να συμβάλουν σε αυτό το πλατύ ενωτικό αγωνιστικό μέτωπο, που είναι σήμερα περισσότερο αναγκαίο παρά ποτέ.
ΑΝΤΙΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ, ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ
Για να νικήσουν οι αγώνες, για να γίνει πολιτικά επικίνδυνο το εργατικό και λαϊκό κίνημα πρέπει να διαμορφώνεται ένας άλλος  αντικαπιταλιστικός δρόμος για την ελληνική κοινωνία με βασικούς στόχους: 
·    Να μην περάσει η νέα δανειακή σύμβαση της «συντεταγμένης» κοινωνικής χρεοκοπίας! Με την  Σύμβαση αυτή επιβάλλεται 10χρονη λιτότητα, πλήρης διάλυση των ασφαλιστικών ταμείων,  ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και υπαγωγή της χώρας σε καθεστώς  Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου, στο όνομα μιας αβέβαιης «ελάφρυνσης» του χρέους κατά 25-30 δις € (στα 360 δις € χρέος)! Από το νέο «δάνειο» των 130 δις, τα 60 θα πάνε απευθείας στις τράπεζες και τα υπόλοιπα σε «παλιά χρέη». Αυτή την τερατώδη συμφωνία  εμφανίζουν ως θετική και κάνουν «εθνική» κυβέρνηση για να την επιβάλλουν!
·    Άμεση παύση πληρωμών, μη αναγνώριση και  διαγραφή του χρέους. Οι «δανειστές» και όχι ο λαός χρειάζονται την 6η και τις άλλες δόσεις. Η είσοδος και της Ιταλίας, στην δίνη της «κρίσης του χρέους»,  δείχνει ότι το «χρέος» είναι αποτέλεσμα της παγκόσμιας κρίσης του καπιταλισμού. Δεν υπάρχει καμιά άλλη λύση πέρα από την πλήρη και οριστική μονομερή διαγραφή του
·   Έξοδος από το ευρώ και την ΕΕ. Αντικαπιταλιστική αποδέσμευση από τον τερατώδη μηχανισμό κυνικής επιβολής των πολυεθνικών και των τραπεζιτών στους λαούς της Ευρώπης, αιώνιας λιτότητας, άγριας εκμετάλλευσης και μόνιμης κυριαρχίας των ισχυρότερων στις πιο αδύναμες χώρες.
·    Εθνικοποίηση των τραπεζών και των μεγάλων επιχειρήσεων χωρίς αποζημίωση,  με εργατικό και λαϊκό έλεγχο, ώστε οι ίδιοι οι εργαζόμενοι  να ελέγχουν τα χρηματικά μέσα και τα βασικά μέσα παραγωγής.
·    Απαγόρευση των απολύσεων και ανακατανομή του κοινωνικού πλούτου σε όφελος των εργαζόμενων που τον παράγουν, με αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, προστασία των συλλογικών συμβάσεων, κατάργηση των χαρατσιών στο λαό, ριζική αύξηση της φορολογίας του κεφαλαίου.
·   Λαϊκός-εργατικός έλεγχος παντού, σε όλη την κοινωνία. 

Προκήρυξη του ΝΑΡ για την εξέγερση του Πολυτεχνείου


                       


ΝΟΕΜΒΡΗΣ 1973 – ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2011
ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΜΑΣ ΚΑΛΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ
 
Εργαζόμενες/οι, νέοι και νέες
Οι αγώνες των εργαζομένων και της νεολαίας 2 χρόνια τώρα, με τις απεργίες, τις διαδηλώσεις και τις πλατείες, με σημαντικούς σταθμούς την 48ωρη γενική απεργία της 19-20 Οκτώβρη και την έκρηξη της λαϊκής οργής στις παρελάσεις της 28ης Οκτωβρίου, τρομοκράτησαν την κυβέρνηση, τα επιτελεία της ΕΕ και του ΔΝΤ, τα ΜΜΕ και τους μηχανισμούς για την επερχόμενη ανατροπή της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ από το λαϊκό κίνημα. Έσπευσαν να προλάβουν την λαϊκή εξέγερση κατά της τρόικας και της κυβέρνησης, αλλάζοντας διαχειριστή από τα πάνω και από τα δεξιά. Η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ με επικεφαλής τον εκλεκτό του πολυεθνικού κεφαλαίου τραπεζίτη Παπαδήμο, συνιστά πολιτική κλιμάκωση της επίθεσης κατά του «εχθρού λαού», με συνασπισμένο το κεφάλαιο και τις πολιτικές του δυνάμεις ενάντια στο μαζικό κίνημα. Αυτή είναι η περιβόητη κυβέρνηση «εθνικής ενότητας» και «σωτηρίας της χώρας» που υμνολογούν τα ΜΜΕ, που τόσο καιρό άλλωστε εκθείαζαν τα αντιλαϊκά μέτρα. Στόχος της είναι να εφαρμόσει όλα τα αντιλαϊκά μέτρα μαζικής εξαθλίωσης που έχουν ήδη ψηφιστεί με την «αναγκαία αποφασιστικότητα», να ψηφίσει τη νέα «δανειακή σύμβαση» και νέο ακόμα χειρότερο μνημόνιο που θα βάλει τα οικονομικά, κοινωνικά και δημοκρατικά δικαιώματα του λαού «στο γύψο» για πολλά χρόνια δένοντάς μας για τα καλά στο ζουρλομανδύα του ευρώ και της ΕΕ.

ΚΑΜΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ! ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΡΟΪΚΑΣ
 
Τότε ήταν οι ερπύστριες των τανκς, σήμερα οι ερπύστριες των τραπεζών του κεφαλαίου που συνθλίβουν τα εργατικά και λαϊκά δικαιώματα. Τότε ήταν το κράτος του χαφιέ και του αστυνόμου, σήμερα των ΜΑΤ, του χημικού πολέμου, των συλλήψεων και της άγριας καταστολής. Από το «αποφασίζουμε και διατάσσουμε» στο σημερινό «δεχτείτε τα μέτρα αλλιώς χρεοκοπείτε» του Βενιζέλου. Από την αμερικανοκρατία, στις υποδείξεις της Μέρκελ, του Σαρκοζί, του Όλι Ρεν και του ΔΝΤ για το τι έχει δικαίωμα να ψηφίζει ο Ελληνικός λαός. Η σημερινή δικτατορία των αγορών, των τραπεζών, των καναλαρχών, του ευρώ και της ΕΕ, αυτής της σύγχρονης «ιερής συμμαχίας» του κεφαλαίου, πρέπει να ανατραπεί, για να μπορέσουν οι εργαζόμενοι και η νεολαία να ζήσουν με αξιοπρέπεια και μέλλον. Η πραξικοπηματική κυβέρνηση Παπαδήμου, δημιουργημένη μέσα από τα παζάρια των κυρίαρχων δυνάμεων του σάπιου αστικού πολιτικού συστήματος, ευθυγραμμισμένη με τον ΣΕΒ και την ΕΕ, συμβολίζει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την κοινοβουλευτική δικτατορία που ζούμε. Η χουντική δεξιά 38 χρόνια μετά την εξέγερση του Πολυτεχνείου επιστρέφει στην κυβέρνηση με τους ακροδεξιούς υπουργούς του ΛΑΟΣ!

Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2011

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΕ : Ανακοίνωση για τις πολιτικές εξελίξεις


         





ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΕ
Ανακοίνωση για τις πολιτικές εξελίξεις
Οι πρόσφατες εξελίξεις που αφορούν τη συγκρότηση της κυβέρνησης «εθνικής συνεννόησης» με στόχο την αδιατάραχτη προώθηση του σχεδίου καταστροφής και πτώχευσης του λαού μας είναι διπλά αποκαλυπτικές.
Πρώτο συγκροτείται μια κυβέρνηση όλων των αστικών δυνάμεων με την συνδρομή και των πρόθυμων συμμάχων τους που βρίσκεται στο όριο της συνταγματικής εκτροπής, παραχαράσσοντας κάθε έννοια λαϊκής εντολής. Ταυτόχρονα τοποθετείται πρωθυπουργός ο κ. Λουκάς Παπαδήμος που δεν υπήρξε μόνο κεντρικός τραπεζίτης στην Ελλάδα και μάλιστα στην περίοδο της εισόδου στην ΟΝΕ με τα γνωστά «μαγειρέματα» αλλά και αντιπρόεδρος της ΕΚΤ. Ο κ. Παπαδήμος όμως είναι πάνω απ’ όλα γνωστός διεθνώς ως λομπίστας των πολυεθνικών και εξέχον μέλος της παγκόσμιας τραπεζικής ελίτ με ότι αυτό σημαίνει για τη σφοδρότητα της αντιλαϊκής πολιτικής που θα ακολουθήσει. Τα παραπάνω αποτελούν μια πράξη με βαθύ συμβολισμό. Είναι μια εικόνα από το μέλλον της σύγχρονης αστικής διακυβέρνησης, όπου διαρκής θα εμφανίζεται η τάση αντικατάστασης του αστικού κοινοβουλευτισμού από ένα πλαίσιο δικτατορίας των αγορών που θα εκμηδενίζει κάθε επίδραση και παρέμβαση του λαϊκού παράγοντα, κάθε έννοια εθνικής-λαϊκής κυριαρχίας.
Δεύτερο επανεμφανίζεται γι άλλη μια φορά το βαθύτατα αντιδημοκρατικό-αποκρουστικό πρόσωπο της ΕΕ. Οι πολιτικοί εκπρόσωποι των πραγματικών αφεντικών της ευρο-λυκοσυμμαχίας Μέρκελ και Σαρκοζί καταργώντας κάθε πλαίσιο θεσμικής λειτουργίας της ΕΕ δεν κρατούν στις Κάνες ούτε τα προσχήματα. Είναι αυτοί που ορίζουν στον περιδεή ΓΑΠ πότε και με ποιο ερώτημα θα γίνει το δημοψήφισμα σε μια ανεξάρτητη κατά τα άλλα χώρα, ισότιμο δήθεν εταίρο στην «Ευρωπαϊκή οικογένεια(!)». Ο αχυράνθρωπός τους Όλι Ρεν – όπως άλλωστε είναι όλοι οι περιβόητοι θεσμικοί εκπρόσωποι της ΕΕ – υπαγορεύει τελεσιγραφικά τα χρονικά όρια μέσα στα οποία πρέπει να δημιουργηθεί η νέα κυβέρνηση συνεργασίας. Είναι ο ίδιος, που για λογαριασμό του eurogroup απαιτεί την πλήρη πολιτική ταπείνωση των κυβερνητικών εταίρων με την έγγραφη αποδοχή των επόμενων άγριων μέτρων. Τα αφεντικά του δεν ανέχονται ούτε καν την ψεύτικη αντιμνημονιακή ρητορική του Σαμαρά, γιατί εκτιμούν πως διευκολύνει τις διαθέσεις αντιστάσεων ακόμη και μέσα στα συντηρητικότερα στρώματα του ελληνικού λαού. Όλα αυτά συμβαίνουν γιατί την ώρα αυτή η επικυρίαρχοι στην ΕΕ τρέμουν τις λαϊκές αντιδράσεις στην Ελλάδα. Έφτασαν να τρέμουν ακόμη και την πιο αφομοιώσιμη παρέμβαση του λαού, όπως είναι η έκφρασή του μέσα από τις κάλπες. 
Το εγχείρημα για τη συγκρότηση κυβέρνησης αστικής συνεργασίας είναι απόδειξη αδυναμίας. Ισοδυναμεί με σοβαρή πολιτική ήττα της καταρρέουσας κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και της βάρβαρης αντιλαϊκής πολιτικής που ασκεί κάτω από την κατακραυγή, τις αντιστάσεις και τους αγώνες ενός ολόκληρου λαού. Δεν κατέρρευσε όμως απλά η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Ηττήθηκε στα σημεία ολόκληρη η σιδερόφρακτη συμμαχία ΕΕ – ΔΝΤ – Κεφαλαίου, παρά τη δύναμη πυρός που διέθετε. Αποδεικνύεται έτσι στην πράξη πως η σημερινή αστική πολιτική παρά τις διεθνείς της συμμαχίες και την υπεροπλία της δεν είναι ανίκητη μπροστά στη λαϊκή θέληση και στη δύναμη του κόσμου της εργασίας και του ενωμένου λαού.
Γι αυτό ΕΕ – Κεφάλαιο και ΔΝΤ καταργούν με τη συνέργεια του πολιτικού τους προσωπικού κάθε κανόνα της αστικής δημοκρατικής διαχείρισης. Περιφρονούν το λαϊκό φρόνημα και κάθε μορφή λαϊκής νομιμοποίησης, που αποτελεί κατά τα άλλα την κεντρική ιδέα και επιδίωξη του αστικού κοινοβουλευτισμού. Γι αυτό επιβάλουν απροσχημάτιστα και με σιδερένιο χέρι την απόλυτη στοίχιση σε μια βάναυση, καταστροφική πολιτική για το λαό και τη χώρα. Γι αυτό παραγνωρίζουν μέχρι και την αναγκαιότητα πολιτικών εφεδρειών καταργώντας την καθεστωτική – συστημική αντιπολίτευση στη σημερινή συγκυρία. Υπολογίζουν προφανώς στη δυνατότητα αναστήλωσης του πολιτικού συστήματος στον μακρινό για τις σημερινές συνθήκες Φεβρουάριο ή και αργότερα. Ελπίζουν έτσι να περάσουν τον κάβο της σημερινής λαϊκής τρικυμίας και να επανέλθουν μετά με τα γνωστά μείγματα αποπροσανατολισμού, ψεύτικων διλημμάτων και ωμών εκβιασμών. Πιστεύουν πως έτσι θα κερδίσουν πολύτιμο πολιτικό χρόνο. Κάνουν όμως τον λογαριασμό χωρίς τον ξενοδόχο! Θα βρουν και πάλι μπροστά τους τη λαϊκή οργή. Ο κόσμος της εργασίας, ο λαός και η νεολαία είναι σήμερα σε θέση να μετασχηματίσουν την οργή τους και να της προσδώσουν τη μορφή της δικής τους ανεξάρτητης πολιτικής, που θα έχει στο κέντρο της τους τόπους και τους δρόμους του αγώνα και όχι το ελεγχόμενο αστικό κοινοβουλευτικό παιχνίδι.
Ως «Πρωτοβουλία κατά του Ευρώ και της ΕΕ» καλούμε τους εργαζόμενους, έλληνες και μετανάστες, τους άνεργους, όλον το λαό και τη νεολαία να πουν και πάλι ΟΧΙ σε κάθε νέο μέτρο καταλήστευσης και εξαθλίωσής τους. Να πουν ΟΧΙ στην νέα δανειακή σύμβαση και στο νέο μνημόνιο λαιμητόμο των λαϊκών αναγκών και δικαιωμάτων. Να πουν ΟΧΙ και στους νέους συνεργαζόμενους διαχειριστές της ίδιας βάρβαρης πολιτικής. Να μη δώσουν καμιά ανοχή και περίοδο χάριτος. Αντίθετα να πυκνώσουν τις γραμμές του αγώνα για μια νέα αποφασιστική κορύφωση του λαϊκού ξεσηκωμού!
Καλούμε τους εργαζόμενους και το λαό μας να σηκώσουν τους αγώνες τους στο αναγκαίο ύψος των καιρών. Να φωνάξουν ένα βροντερό ΟΧΙ ενάντια στο ευρώ της υπερχρέωσης και στην ΕΕ της σφαγής των λαϊκών δικαιωμάτων. Να αποδείξουν στην  πράξη ότι υπάρχει κι άλλος δρόμος! Είναι ο δρόμος που συνενώνει ήδη χιλιάδες αγωνιστές και λαϊκούς ανθρώπους, που σήμερα κατανοούν την απαίτηση για την διαγραφή του χρέους, την εθνικοποίηση των τραπεζών με εργατικό έλεγχο και την ανακατανομή του κοινωνικού πλούτου υπέρ της κοινωνικής πλειοψηφίας.
Στο τέλος αυτού του απαιτητικού δρόμου στέκεται ξανά η ελπίδα μιας ζωής με δικαιώματα, νόημα και αξίες, μιας ζωής αξιοβίωτης με κέντρο τις ανθρώπινες ανάγκες και όχι της συσσώρευσης των κερδών του κεφαλαίου, που εξαιτίας της κρίσης του απλώνει τη δυστυχία πάνω στο λαό μας και στους λαούς όλης της γης. Στο τέλος αυτού του δρόμου θα σταθεί ξανά αναζωογονημένη απ’  τους αγώνες μας η ελπίδα της σύγχρονης κοινωνικής απελευθέρωσης!
·     Καμιά αναμονή! Να φύγουν όλοι!
·     Ο αγωνιζόμενος λαός στο προσκήνιο!
·     Οι νέοι επίδοξοι διαχειριστές της ίδιας άγριας αντιλαϊκής πολιτικής μπορούν να ηττηθούν!
Αθήνα 10 Νοεμβρίου 2011
                                 Η Γενική Συνέλευση της «Πρωτοβουλίας»
Τα μέλη της προσωρινής Πανελλαδικής Επιτροπής της «Πρωτοβουλίας» είναι
Αρχοντής Χαρίλαος   6977409149, Βερναδάκης Αλέκος   6977206251 Βουρεκάς Θοδωρής   6947366722, Γάτσιος Βασίλης   6977678575 Γιαννακόπουλος Παναγιώτης   6984612185, Καραμάνος Χρήστος 6972326808 Μαυροειδής Παναγιώτης 6973494850, Ντελαπέρας Σπύρος   6977753387,ΠαπαδάκηςΚώστας6937068612, Παπαδέδε Φλώρα 6937355275 Παυλόπουλος Γιώργος 6974498918, Σταυρόπουλος Τάσος   6944554161,Τουλιάτος Χρήστος  6973753003

Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΝΤΑΡΣΥΑ ΛΑΡΙΣΑΣ

     Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ Λάρισας σε ανοιχτή συνέλευση που πήραν μέρος μέλη και φίλοι της, την Κυριακή 6.11.2011, συζήτησε την Πολιτική και Οργανωτική Απόφαση της 1ης  Πανελλαδικής Συνδιάσκεψής της και τις πολιτικές εξελίξεις.
   
Οι φίλοι και σύντροφοι που πήραν μέρος στη συνέλευση με αυτοκριτική διάθεση, συναίσθηση ευθύνης και αγωνιστική ετοιμότητα επισήμαναν πως :

    Η 1η  Πανελλαδική Συνδιάσκεψη αποτέλεσε κορύφωση μιας πρωτόγνωρης δημοκρατικής διαδικασίας εκλογής αντιπροσώπων από συνελεύσεις σ’ ολόκληρη την Ελλάδα. Για πρώτη φορά μετά τη μεταπολίτευση, ένα πολιτικό μέτωπο αριστερών οργανώσεων και ανένταχτων αγωνιστών, με διαφορετικές και πολλές φορές αντιπαραθετικές ιστορικές αναφορές, προχωρά σε δημοκρατική ενοποίηση κάτω από την αρχή  «ένα μέλος μία ψήφος»,  που γκρεμίζει τους φράχτες της πολιτικής  μικροϊδιοκτησίας. Μένουν πολλά να γίνουν για βαθύτερη ενοποίηση και θα γίνουν όχι σε γραφεία αλλά στο καμίνι της ταξικής πάλης και σε ελεύθερη ιδεολογική διαπάλη, σε κλίμα συντροφικού πολιτισμού, που ανέδειξε η Συνδιάσκεψη.

    Στη συζήτηση γύρω από τις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις η συνέλευση στάθηκε ιδιαίτερα στην κατάρρευση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ κάτω από τηνοργή του λαού, που εκφράστηκε την πανελλαδική πολιτική απεργία στις 19-20 του Οκτώβρη και τον ξεσηκωμό στις 28 του μήνα και την οδήγησε στην εξαγγελία αποπροσανατολιστικού-εκβιαστικού δημοψηφίσματος, που πήρε πίσω κάτω από την πίεση της « Ευρωπαϊκής εποπτείας» και του ντόπιου κεφαλαίου, που έκφραζαν το φόβο για «λάθος απάντηση» από τον «κυρίαρχο» λαό.
    
    Η απόλυτη γελοιοποίησή  και απονομιμοποίησής της έκανε αναγκαία την άμεση στήριξή της από το δεύτερο βασικό πυλώνα του αστικού πολιτικού συστήματος, τη Ν..Δ. Τα καμώματα (ψηφίζουμε τη δανειακή σύμβαση αλλά θα δούμε τι θα κάνουμε με τον εφαρμοστικό νόμο) έγιναν σμπαράλι κάτω απ’ τις επιταγές του ντόπιου κεφαλαίου, της μιντιοκρατίας και των υπερεθνικών εποπτών.

    Οι μάσκες πράγματι έπεσαν όπως δήλωσε ο Σαμαράς το βράδυ της Παρασκευής, μετά τη φαρσοκωμωδία ψήφου εμπιστοσύνης. Το καλομακιγιαρισμένο αντιμνημονιακό προφίλ ξεθώριασε και ο διαπραγματευτικός ψευτοτσαμπουκάς έγινε παζάρι για συμμετοχή σε πραξικοματική κυβέρνηση, με στόχο την επιβολή χούντας των αγορών και των πιστωτών, για κυβέρνηση κοινωνικής ερήμωσης και λαϊκής λεηλασίας.

    Και η κοινοβουλευτική Αριστερά ?
  
    Αμήχανη, μοιραία και άβουλη, θύμα των στρατηγικών και τακτικών χρόνιων αδυναμιών της, στην ιστορική πρόκληση του συστήματος εξουσίας απαντά με το «εκλογές τώρα» και καλλιεργεί αυταπάτες στους μαχόμενους εργαζόμενους,πως η πολιτική αυτή μπορεί να ανατραπεί με αλλαγή των συσχετισμών από τις εκλογές, με δημιουργία  «προοδευτικής αριστερής κυβέρνησης» ή με «λαϊκή εξουσία» σε συνθήκες καπιταλιστικής κυριαρχίας.
    Μ’ αυτό τον τρόπο όμως στέλνει τους εργαζόμενους στον καναπέ να περιμένουν την πτώση της Κυβέρνησης από το «όχι» της Καϊλή, να ψυχαγωγούνται από τις κωλοτούμπες της Κατσέλη και να στοιχηματίζουν αν θα συμμετέχει ή όχι η θεσμική έκφραση του φασισμού, ο Καρατζαφέρης, στη «μεταβατική» κυβέρνηση.
    Απευθύνουμε συντροφικό κάλεσμα στους συναγωνιστές της κοινοβουλευτικής αριστεράς και στις ηγεσίες τους για αλλαγή της στάσης τους, για την οποία εκτιμάμε ότι αν  δεν αλλάξει, θα έχει δραματικές συνέπειες για το λαό, «το έθνος των εργαζόμενων» και την ίδια την αριστερά.

    Καλούμε όλους όσους  μαζί αγωνιστήκαμε το προηγούμενο διάστημα και φωνάξαμε να φύγει η Κυβέρνηση, η Τρόϊκα και η πολιτική  τους, να σηκώσουμε το γάντι των εκβιασμών του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου και του πολιτικού τους προσωπικού και να απαντήσουμε  με παραπέρα ένταση της ανυπακοής που εκδηλώθηκε με τις απεργίες, τις καταλήψεις, τις πλατείες, τα συλλαλλητήρια και την άρνηση πληρωμής των ποικίλων χαρατσιών. Να συντονιστούμε και να πιέσουμε στην  προκήρυξη γενικής απεργίας άμεσα ή τουλάχιστον στις 17 Νοέμβρη, που έχει ιδιαίτερο συμβολισμό, με αίτημα να πέσει η νέα Κυβέρνηση της υποτέλειας και της λεηλασίας από  κάτω και αριστερά, να φύγει η τρόϊκα, χωρίς καμιά αναμονή και προεκλογική ανακωχή.

    Να οικοδομήσουμε ένα πλατύ αντικαπιταλιστικό μέτωπο κατά της Ε.Ε. και του Ευρώ.
    Να απαντήσουμε στο «κούρεμα» των ταμείων και την ευρωκρατικοποίηση των τραπεζών με την επιβολή διαγραφής του χρέους και στάση πληρωμών στους τοκογλύφους – εθνικοποίηση τραπεζών και επιχειρήσεων με εργατικό έλεγχο  και χωρίς αποζημίωση.
    Να ακυρώσουμε το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και να πάρουν πίσω οι εργαζόμενοι τον πλούτο που παράγουν, δημόσια υγεία, παιδεία, ενέργεια.

    Ως ΑΝΤΑΡΣΥΑ Λάρισας δεσμευόμαστε να δώσουμε όλες τις δυνάμεις μας για συντονισμό όλων όσων απεργούν, των επιτροπών αγώνα που υπάρχουν και των κινημάτων ανυπακοής στις γειτονιές , όπου υπάρχουν ή θα δημιουργηθούν, με στόχο την ταξική ανασυγκρότηση του εργατικού-λαϊκού κινήματος και επιδίωξη της δημιουργίας κοινωνικού και πολιτικού μετώπου ρήξης και ανατροπής, για την απόκρουση της πολεμικής επίθεσης του κεφαλαίου και χάραξη σύγχρονης σοσιαλιστικής και κομμουνιστικής προοοπτικής. 




   
    

Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2011

Ετοιμάζουν κυβέρνηση συνεργασίας ΠΑΣΟΚ-ΝΔ



Σε μια πελώρια φάρσα, με πρωταγωνιστές σε διαγωνισμό «κωλοτούμπας» και εθνικής συναινετικής διάθεσης μακριά από τις λαϊκές αγωνίες, τους Παπανδρέου, Σαμαρά και τους βουλευτές ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, εξελίχθηκε η προηγούμενη εβδομάδα. Η ...απερχόμενη κυβέρνηση πήρε ψήφο εμπιστοσύνης, με τον πρωθυπουργό να λέει ότι θα εκκινήσει διαδικασία για συγκρότηση κυβέρνησης συνεργασίας και να επισκέπτεται τον Κ. Παπούλια -γιʼ αυτό το σκοπό- το Σάββατο το μεσημέρι. Το κύρος της Βουλής και του αστικού πολιτικού προσωπικού -και ειδικά των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ- έχει κυριολεκτικά εκμηδενισθεί. Ο Α. Σαμαράς, προσπαθώντας να σώσει τα προσχήματα, δήλωσε την Παρασκευή το βράδυ ότι μόνη λύση είναι οι εκλογές. Η προσπάθεια να βρεθεί ενιαία αστική απάντηση συνεχιζόταν, μέχρι τις μεσημεριανές ώρες του Σαββάτου, που το Πριν πήγαινε στο τυπογραφείο, με επιδίωξη τη διαμόρφωση ολοκληρωτικής κυβέρνησης προώθησης του νέου μνημονίου της πτώχευσης, με στήριξη ΠΑΣΟΚ - ΝΔ. Η κυβέρνηση και ο αστικός συνασπισμός εξουσίας αισθάνθηκαν καυτή την ανάσα της εργατικής οργής ανήμερα την 28η Οκτώβρη, όταν σε όλη την Ελλάδα παρέλασε ο λαός και οι επίσημοι εγκατέλειπαν ανάστατοι και φοβισμένοι τις εξέδρες. Το μαζικό κοινωνικό «Όχι» της 28ης ήρθε λίγες μέρες μετά τη μεγαλύτερη πανελλαδική πολιτική απεργία της 19-20 Οκτώβρη. Η απάντηση του πρωθυπουργού ήρθε με την προσπάθεια να εκτονώσει τη λαϊκή δυσαρέσκεια με το δημοψήφισμα, ενώ ταυτόχρονα αναπτυσσόταν τρομοκρατία και μαζικός εκφοβισμός για το τι θα σημαίνει ένα «Όχι» στη Δανειακή Σύμβαση και στο ευρώ. Στη συνέχεια κλιμακώθηκε με την καθολική απαίτηση από το κεφάλαιο για τη συγκρότηση κυβέρνησης «εθνικής σωτηρίας» με τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Παρά τις διαφωνίες και τους ανταγωνισμούς των ηγεσιών των δύο μεγάλων αστικών κομμάτων, το αποφασιστικό βήμα έγινε την Πέμπτη, όταν ο Α. Σαμαράς εντάχθηκε απροκάλυπτα πια στο συναινετικό τόξο, ξεκαθαρίζοντας ότι η ΝΔ θα στηρίξει μεταβατική κυβέρνηση και θα υπερψηφίσει τη Δανειακή Σύμβαση. Ανεξάρτητα από τη μορφή που θα πάρει η συναίνεση των αστικών κομμάτων για τη θωράκιση και την προώθηση της αντιλαϊκής πολιτικής, το λαϊκό κίνημα πρέπει να κλιμακώσει την πάλη του για την ανατροπή της, καθώς ο προϋπολογισμός του 2012 που ετοιμάζεται, η εφαρμογή του πρόσφατου πολυνομοσχεδίου και η νέα Δανειακή Σύμβαση θα έχουν δραματικές συνέπειες κατά των εργαζομένων. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ κάλεσε σε ξεσηκωμό για «να φύγουν τώρα!», ενώ τόνισε ότι δεν μπορεί να υπάρξει «καμιά ανακωχή, καμιά ανοχή σε κυβερνήσεις «μεταβατικές» ή «εθνικής σωτηρίας»! Θα είναι κυβερνήσεις πραξικοπηματικές, για να επιβληθεί η δικτατορία των πιστωτών και των αγορών. Το ΝΑΡ κάλεσε σε «ένα εργατικό και λαϊκό Αγωνιστικό Μέτωπο ρήξης και ανατροπής, που είναι ο δρόμος της νίκης. Μια μεγάλη κοινωνική συμμαχία των αγωνιζόμενων λαϊκών μαζών, με κορμό το εργατικό κίνημα και ανατρεπτική πολιτική προοπτική».

http://www.prin.gr/

Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2011

ΝΑΡ : κοινωνικό και πολιτικό μέτωπο αγώνα και ανατροπής τώρα

Η κλιμάκωση της ταξικής πάλης και η ορμητική εισβολή του εργατικού - λαϊκού παράγοντα στο προσκήνιο, το βάθεμα της παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης και της αστικής επίθεσης από το μαύρο μέτωπο ΕΕ - ΔΝΤ- κεφαλαίου έχουν προκαλέσει μια πρωτοφανή πολιτική-κυβερνητική κρίση στο έτσι κι αλλιώς σάπιο, λαομίσητο και εχθρικό για το λαό και τις ανάγκες του πολιτικό σύστημα. 
Για το μαζικό κίνημα, τις ταξικές δυνάμεις στους χώρους δουλειάς, τα σωματεία, τις εργατικές συνελεύσεις, τη νεολαία ένας είναι ο δρόμος:
-Η κλιμάκωση του εργατικού ξεσηκωμού και της λαϊκής εξέγερσης για να φύγει τώρα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η δανειακή σύμβαση, τα μνημόνια και οι αντεργατικοί νόμοι.
Το ποτάμι της λαϊκής οργής δεν μπορούν να το σταματήσουν οι άθλιες μεθοδεύσεις της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και του αστικού πολιτικού συστήματος. 
Ούτε χωράει στους εκλογικούς, κοινοβουλευτικούς και τελικά καθηλωτικούς σχεδιασμούς των δυνάμεων του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ. Που αντί να συμβάλλουν στην κοινή δράση και τον πολιτικό συντονισμό του αγωνιζόμενου λαού για την συνολική ανατροπή της κυβέρνησης και της επίθεσης διαγκωνίζονται σε μάχες για την "ιδιοκτησία" του κινήματος, των σωματείων και των φορέων της λαϊκής πάλης, τις εντυπώσεις στα ΜΜΕ και τις δημοσκοπικές επιδόσεις.
Το ΝΑΡ καταγγέλλει ανοιχτά στον αγωνιζόμενο κόσμο αυτές τις πρακτικές και διαχωρίζεται σθεναρά από αυτά τα πολιτικά σχέδια. Επιμένει και προωθεί την κοινή δράση και το συντονισμό όλων των τμημάτων του μαχόμενου λαού με το αναγκαίο πολιτικό περιεχόμενο του αντικαπιταλιστικού αγώνα και με αποκλειστικό στόχο την ανατροπή της κυβέρνησης και του σφαγείου Ε.Ε. - ΔΝΤ - κεφαλαίου από τα κάτω και αριστερά.
Παλεύει για τη συγκρότηση ενός κοινωνικού και πολιτικού μετώπου αγώνα και ανατροπής της άθλιας κυβέρνησης και συνολικά του μαύρου μετώπου ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ, για να σαρωθεί η χούντα κυβέρνησης – ΕΕ –ΔΝΤ - κεφαλαίου, για την απαλλαγή από τη δικτατορία των αγορών, των τραπεζιτών, του κέρδους και της ΕΕ.
Σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές πρέπει τα σωματεία, τα συντονιστικά, οι συνελεύσεις με δημοκρατικό τρόπο να οργανώσουν τον αγώνα.
[...]
Να φύγει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η τρόικα, η Εποπτεία και κάθε διαχειριστής της επίθεσης.
Στάση πληρωμών στους τοκογλύφους και διαγραφή του χρέους.
Έξοδος από το ευρώ, ρήξη και αντικαπιταλιστική αποδέσμευση από ΕΕ, ΝΑΤΟ, και ΔΝΤ.
Εθνικοποίηση τραπεζών και στρατηγικών επιχειρήσεων με εργατικό έλεγχο.
Ριζική αναδιανομή του πλούτου υπέρ του εργατικού εισοδήματος σε βάρος των κερδών.
Ταξική αγωνιστική ανασυγκρότηση του εργατικού και λαϊκού κινήματος, αναβάθμιση και συντονισμός από τα κάτω των μορφών λαϊκής αυτό-οργάνωσης, ανυπακοής και αλληλεγγύης.
Για να βγει νικητής ο λαός και όχι ο φόβος!
ΝΑΡ

Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2011

Να φύγουν τώρα! Καμιά ανακωχή, καμιά ανοχή σε κυβερνήσεις «μεταβατικές» η «εθνικής σωτηρίας»!




Η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ καταρρέει κάτω από το βάρος της εργατικής - λαϊκής οργής, που εκφράστηκε με τον πιο εκκωφαντικό τρόπο στην πανελλαδική πολιτική απεργία στις 19-20 Οκτώβρη και με τον πανελλαδικό ξεσηκωμό στις 28 Οκτώβρη. Επιπλέον, αποτελεί νίκη των αντιστεκόμενων εργαζόμενων και της νεολαίας η ανοιχτή παραδοχή τόσο των έντρομων ευρωπαϊκών κυβερνήσεων και των 20, όσο και της πανικόβλητης κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ αλλά και της ΝΔ και του ΛΑΟΣ ότι στο προτεινόμενο δημοψήφισμα το αποτέλεσμα θα ήταν ένα τρανταχτό ΟΧΙ! Σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές ξεκαθαρίζουμε:  -Το λαϊκό αίτημα είναι να φύγουν τώρα! Η κυβέρνηση, η δανειακή σύμβαση και τα Μνημόνια, όλο το κοινωνικό σφαγείο κεφαλαίου – ΕΕ – ΔΝΤ. 

-
Κάθε κυβέρνηση "εθνικής σωτηρίας", "μεταβατική" ή άλλη είναι κυβέρνηση πραξικοπηματική, κυβέρνηση απόπειρας να επιβληθεί η δικτατορία των πιστωτών και των αγορών, κυβέρνηση με μόνο ρόλο να φέρει την κοινωνική ερήμωση και εξαθλίωση και να δώσει "φιλί της ζωής" σε ένα σάπιο πολιτικό σύστημα που καταρρέει. Θα μας βρουν μπροστά τους σε αυτές τις απόπειρες σωτηρίας των αντεργατικών επιθέσεων τους! 
- Οι εκβιασμοί δεν περνούν. Με την δύναμη του κινήματος θα επιβάλουμε τη αντικαπιταλιστική ανατροπή: Η διαγραφή του χρέους, η έξοδος από το ευρώ και την ΕΕ, οι εθνικοποιήσεις των Τραπεζών και των μεγάλων επιχειρήσεων κάτω από εργατικό έλεγχο και η ριζική αναδιανομή του πλούτου υπέρ των εργαζομένων είναι ο μόνος δρόμος.
- Καμιά αναστολή των αγώνων! Ήρθε η ώρα να μιλήσει ο λαός! Όπως μίλησε στις πανεργατικές και τις πλατείες, τις καταλήψεις και τις συνελεύσεις, όλοι στους δρόμους, όλοι στον αγώνα, έχουμε τη δύναμη της ρήξης και της ανατροπής. 



ΑΝΤΑΡΣΥΑ 

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2011

ΕΦΥΓΕ Ο ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΙΑΝΤΖΗΣ


Τώρα που τον χρειαζόμασταν περισσότερο από ποτέ μας έφυγε τις πρώτες πρωινές ώρες ο  σύντροφος Κώστας Τζιαντζής. Ο Κώστας Τζιαντζής ήταν ένας από τους βασικούς πυλώνες της ίδρυσης και της πορείας του ΝΑΡ, που αφιέρωσε ολόκληρη τη ζωή του στην υπόθεση του κομμουνιστικού κινήματος και της σύγχρονης επαναθεμελίωσής του. Αγωνιστής του αντιδικτατορικού κινήματος και των μεγάλων αγώνων της μεταπολίτευσης, από τα 15 μέλη της Κ.Ε. του ΚΚΕ που αποχώρησαν το 1989 και δημιούργησαν το Νέο Αριστερό Ρεύμα, του οποίου μέλος της Π.Ε. ήταν μέχρι σήμερα.
.
Σύντομο Βιογραφικό
«Έφυγε» σήμερα, 1η Νοεμβρίου, ο Κώστας Τζιαντζής, ηγετική προσωπικότητα της κομμουνιστικής Αριστεράς και του αντιδικτατορικού κινήματος, σε ηλικία 63 ετών.
Γεννήθηκε στον Πύργο της Ηλείας το Σεπτέμβρη του 1948. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Εντάχθηκε στο αντιδικτατορικό κίνημα, συνελήφθη το 1968 από την Ασφάλεια και το 1969 οργανώθηκε στην ΚΝΕ. Ήταν μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου της ΚΝΕ στη διάρκεια της δικτατορίας και ο βασικός συντελεστής στη δημιουργία της Αντι-ΕΦΕΕ. Στην εξέγερση του Πολυτεχνείου ήταν γραμματέας της Οργάνωσης Σπουδάζουσας της ΚΝΕ και έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη των γεγονότων. Καταζητούμενος της χούντας από το Φεβρουάριο του 1974 πέρασε στην παρανομία μέχρι τη μεταπολίτευση. Μετά την κατάρρευση της χούντας υπήρξε μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ μέχρι το 1989, οπότε αποχώρησε μαζί με άλλα 14 μέλη της ΚΕ που δημιούργησαν εν συνεχεία το Νέο Αριστερό Ρεύμα.
Στα δύσκολα για την Αριστερά χρόνια που ακολούθησαν έδωσε σκληρές μάχες για την ανασυγκρότηση του κομμουνιστικού ιδανικού και τη διαμόρφωση ενός  επαναστατικού προγράμματος, του αντίστοιχου κόμματος και του εργατικού κινήματος της εποχής μας για την κομμουνιστική απελευθέρωση.         
Η πολιτική κηδεία του θα γίνει από το νεκροταφείο Αμαρουσίου την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου στις 3.00 μ.μ.

Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2011

Οι παρελάσεις μετατράπηκαν σε διαδηλώσεις οργής κατά της κυβέρνησης

Χαιρετίζουμε τις μαζικές διαδηλώσεις στις παρελάσεις της επετείου της 28ης Οκτωβρίου, που ματαίωσαν τη κυβερνητική επιχείρηση εξωραϊσμού των βάρβαρων αντεργατικών μέτρων. Η σημερινή μέρα ήταν μια ξεκάθαρη επιβεβαίωση του μεγέθους της οργής των εργαζόμενων και της νεολαίας κατά της κυβέρνησης που με τη συμφωνία-κούρεμα της πρόσφατης Συνόδου Κορυφής της ΕΕ λεηλατεί τα εργασιακά δικαιώματα, τους μισθούς, τις συντάξεις, τις κοινωνικές υπηρεσίες για χάρη της σωτηρίας των τραπεζών και των πλουτοκρατών.
Είχαν το θράσος οι κυβερνητικοί εκπρόσωποι αλλά και ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να καλούν σε υπακοή στις συμφωνίες δεκαετούς λιτότητας «για το καλόν μας» προκαλώντας την οργισμένη απαίτηση των διαδηλωτών να αποχωρήσουν από τις εξέδρες επισήμων. Οι χυδαίες επιθέσεις κατά των διαδηλωτών, των εργαζόμενων που χάνουν τις δουλειές τους και τους μισθούς τους, των εκπαιδευτικών και της μπάντας του Δήμου Αθήνας που έβαλαν μαύρα περιβραχιόνια, των μαθητών που έστρεψαν το πρόσωπο αντίθετα από την Υπουργό-σφαγέα της Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου δείχνει πόσο απομονωμένη είναι η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου. Καθόλου τυχαία η στήριξη που της έδωσαν η ΝΔ και οι βουλευτές του ΛΑ.Ο.Σ που έφτασαν να υμνούν ανοιχτά τον φασίστα Μεταξά και να ζητάνε την παραίτηση Παπουτσή …διότι δεν ματοκύλισε τους διαδηλωτές στην Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, τη Πάτρα και αλλού. Το μαύρο δεκανίκι του Μνημονίου ήθελε το αίμα των διαδηλωτών για να σώσει τις παρελάσεις-φιέστες της κυβέρνησης από την οργή των διαδηλωτών. Δεν μπορεί να υπάρχει καμιά ανοχή στη κυβέρνηση του Μνημονίου, του Μεσοπρόθεσμου, της συμφωνίας «κουρέματος» των δικαιωμάτων μας.
Η σημερινή μέρα δείχνει ότι η εργατική τάξη και η νεολαία δεν θα αφήσουν κανένα περιθώριο σταθεροποίησης της κυβέρνησης που είναι πλήρως απονομιμοποιημένη από τις Πανεργατικές απεργίες, τις καταλήψεις και τις διαδηλώσεις. Η υποστήριξη στη κυβέρνηση από τη δημαγωγική δεξιά αντιπολίτευση δείχνει πόσο αναγκαία είναι σήμερα η αριστερά της αντικαπιταλιστικής διεξόδου από τη κρίση, η αριστερά που επιμένει στον αγώνα για την ανατροπή της κυβέρνησης από τα κάτω, της αποδέσμευσης από την ΕΕ και το ευρώ, της απαίτησης για διαγραφή του χρέους, εθνικοποίησης των Τραπεζών κάτω από εργατικό έλεγχο. Είναι ώρα χωρίς ούτε ένα λεπτό αναμονής να ανοίξει τώρα ο νέος γύρος αγώνων για να ανατραπεί η κυβέρνηση εδώ και τώρα. Έτσι τιμούμε τις ηρωικές παραδόσεις του λαού μας που στα μαύρα χρόνια του ‘40 σήκωσε το ανάστημα ενάντια στην χιτλερική κατοχή και τους ντόπιους υποστηρικτές τους, την κυβέρνηση δοσίλογων του Τσολάκογλου.

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011

Η κυβερνητική – κρατική και παρακρατική βία δεν θα περάσει.Η κυβέρνηση του κοινωνικού πολέμου έβαψε τα χέρια της με αίμα!




Η σημερινή μεγάλη κινητοποίηση των εργαζομένων και του λαού μας, την δεύτερη μέρα της 48ωρης απεργίας, αποδεικνύει ότι ο αγώνας για την ανατροπή της κυβέρνησης και της πολιτικής της εξαθλίωσης, του ΕΕ, του ΔΝΤ και της σύγχρονης δικτατορίας των αγορών και του κεφαλαίου, θα συνεχισθεί και θα κλιμακωθεί.
Δεν μπορούν να την ανακόψουν ούτε οι εκβιασμοί της άθλιας κυβέρνησης Παπανδρέου, ούτε η κυβερνητική – κρατική – αστυνομική – παρακρατική βία και τρομοκρατία, η οποία σήμερα προκάλεσε και νεκρό διαδηλωτή – στέλεχος του ΠΑΜΕ. Εκφράζουμε τα συλλυπητήρια μας στην οικογένεια και τους συναγωνιστές του. Η κυβέρνηση Παπανδρέου, κυβέρνηση του άγριου κοινωνικού πολέμου, των ΜΑΤ και των χημικών, έβαψε σήμερα τα χέρια της με αίμα. Πρέπει να ανατραπεί άμεσα!  
Η επίθεση των αστυνομικών δυνάμεων κατά της διαδήλωσης στο Σύνταγμα ξεδιπλώθηκε με τη χρησιμοποίηση της δολοφονικής επίθεσης τυχοδιωκτικών ομάδων, που βρίσκονταν για άλλη μια φορά σε διατεταγμένη υπηρεσία, ενάντια στη περιφρούρηση του  ΠΑΜΕ και σε άλλους διαδηλωτές. Αποτελεί στην ουσία υλοποίηση της κρατικής – κυβερνητικής προβοκάτσιας για να κτυπηθεί το κίνημα και να επικρατήσει ο φόβος και η κινδυνολογία. Για να κτυπηθεί η τάση για κοινή παράταξη των μαχόμενων δυνάμεων του εργατικού κινήματος, η οποία είναι εξαιρετικά αναγκαία σήμερα.  Η προσπάθεια των κυβερνητικών και κρατικών μηχανισμών να κτυπήσει το οργανωμένο συλλογικό κίνημα της εργατικής τάξης, που ανέβηκε σε πρωτοφανή ύψη τελευταία με τις καταλήψεις στα Υπουργεία, την απεργία στους Δήμους και σε άλλους χώρους, την 48ωρη απεργία και να περάσει στα μουλωχτά το άθλιο πολυνομοσχέδιο δεν θα περάσει.
Το μαζικό εργατικό και λαϊκό κίνημα πρέπει να δώσει μαχητική και ενωτική απάντηση στην κυβερνητική επίθεση, σε κάθε κρατικό και παρακρατικό μηχανισμό βίας κατά του κινήματος, συνεχίζοντας ενωτικά μέσα από την κλιμάκωση με απεργιακό αγώνα διάρκειας και παλλαϊκό ξεσηκωμό, για να ανατραπεί το κοινωνικό σφαγείο κεφαλαίου – ΕΕ – ΔΝΤ. 

Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2011

Δελτίο τύπου 19-10-2011

Η ΑΝΤικαπιταλιστική ΑΡιστερή Συνεργασία για την Ανατροπή (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α) χαιρετίζει τους   χιλιάδες εργαζόμενους ,ανέργους,  νεολαίους , που     κλείνοντας τα αυτιά στις σειρήνες της συμμόρφωσης και της υποταγής, ξεπερνώντας ηττοπάθεια και  μοιρολατρία συμμετείχαν  μαζικά στην πρώτη μέρα της 48ωρης  απεργία  δίνοντας  μαχητικό παρών σε μία διαδήλωση πρωτόγνωρη για την πόλη της Λάρισας.
Η διακυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την βοήθεια Ν.Δ.- ΛΑΟΣ- Μπακογιάννη,)χαρακτηρίζεται πλέον  από μία ολοκληρωτική επίθεση, ένα αντεργατικό κρεσέντο,  στην προσπάθεια της  να επιβάλλει το σύνολο της συντηρητικής της πολιτικής σύμφωνα με τις εντολές του μεγάλου κεφαλαίου -Δ.Ν.Τ και ΕΕ.
¨Όμως μπροστά στον ανυποχώρητο αγώνα καμιά πολιτική δεν μπορεί να αντέξει. Για αυτό αύριο 20-10/2011 κλιμακώνουμε τον αγώνα μας.
Οι  δυνάμεις  της  ΑΝΤΑΡΣΥΑ  καλούν  τους  εργαζόμενους να παλέψουν για:
-παύση πληρωμών στους τραπεζίτες και διαγραφή του χιλιοπληρωμένου χρέους (κανείς δεν μπορεί να εκβιάζει έναν  λαό). Ρήξη και έξοδο από το ευρώ και την ΕΕ ( καμιά  αυταπάτη για την ΕΕ  και το ευρώ , είναι μηχανισμοί του κεφαλαίου ). Εθνικοποίηση των τραπεζών και των επιχειρήσεων στρατηγική σημασίας με εργατικό έλεγχο. - Όχι στις απολύσεις – αναδιανομή του πλούτου υπέρ των εργαζομένων. Δημόσια δωρεάν Υγεία, Παιδεία, Ασφάλιση. Γιατί:
ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΕΟΚΟΠΗΜΕΝΟ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟ! Με τη δύναμη του αγώνα και του εργατικού - λαϊκού ξεσηκωμού, με την Αριστερά της νίκης και της ανατροπής, να συμβάλουμε στο να ανατείλει μια ΝΕΑ ΕΛΠΙΔΑ για την κοινωνία, ένας νέος κόσμος χωρίς καπιταλιστική εκμετάλλευση και καταπίεση, χωρίς πείνα και πολέμους. 

Είμαστε οι πολλοί και είναι μειοψηφία.
Είμαστε ο λαός και μπορούμε να νικήσουμε και να  αλλάξουμε την κοινωνία

                                  ΑΝΤΑΡΣΥΑ  ΛΑΡΙΣΑΣ


Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

Κάλεσμα αγώνα

Προς όλες τις αγωνίστριες και τους αγωνιστές του μαχόμενου μαζικού κινήματος 
ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ 19 - 20 Οκτωβρίου: ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΑΠΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ! 
Οι τελευταίες εξελίξεις είναι συγκλονιστικές! Τεράστιες λαϊκές δυνάμεις συγκεντρώνονται σε ένα πρωτοφανές ποτάμι ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ, που απειλεί να πνίξει το σφαγείο κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ.  Με αγωνιστικό σταθμό τη διήμερη Γενική Πανεργατική Απεργία 19-20/10, ο εργαζόμενος λαός μπαίνει στη μάχη για να ανατρέψουμε τα Μνημόνια και τα Μεσοπρόθεσμα, την κυβέρνηση και συνολικά το σάπιο πολιτικό σύστημα. Μυριόστομη έρχεται η κραυγή: ΔΕΝ ΦΕΥΓΟΥΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ – ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ. Καμιά αναμονή, καμιά υποταγή.
ΟΛΟΙ ΚΑΤΩ, ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΑΠΕΡΓΙΕΣ, ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ που θα συνταράξουν την Ελλάδα και τον κόσμο ολόκληρο. Η ανατροπή της κυβέρνησης και όλου του σάπιου πολιτικού συστήματος είναι Ο ΜΟΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ για να μην εφαρμοστούν τα βάρβαρα Μνημόνια και το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, να ανασάνει ο κόσμος της δουλειάς, να παραλύσουν τα σενάρια για «κυβερνήσεις εθνικής ενότητας», «προσωπικοτήτων» κλπ. που κλιμακώνουν την επίθεση ενόψει της χρεοκοπίας του λαού και της συμφωνημένης ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ, που μας οδηγούν η τρόικα, η κυβέρνηση, οι «δανειστές», οι ξένοι και ντόπιοι καπιταλιστές, για να οδηγήσουν το λαό σε μισθούς πείνας, να διαλύσουν τα ασφαλιστικά ταμεία και να κλέψουν κάθε δημόσια περιουσία! 

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

«Αυτοί που αρπάζουν το φαί απ’ το τραπέζι, κηρύχνουν τη λιτότητα»
Μ.Μπρέχτ
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΔΝΤ, μαζί με τους υποστηριχτές τους Ν.Δ.- ΛΑΟΣ- Μπακογιάννη, στο όνομα του χρέους και των ελλειμμάτων, ξεζουμίζουν την εργαζόμενη πλειοψηφία, για την «σωτηρία» του κεφαλαίου, των τραπεζών και των τοκογλύφων δανειστών. Χρησιμοποιούν την κρίση «ως ευκαιρία» για να ξαναχτίσουν την κοινωνία του μεσαίωνα και να παραδώσουν την μισθωτή εργασία φτηνό εργαλείο στην ακόρεστη δίψα του κεφαλαίου για κέρδη και άλλα κέρδη.
Η φοροεπιδρομή δεν έχει τέλος, ενώ μειώνουν ακόμα περισσότερο τη φορολογία των επιχειρήσεων, η «εργασιακή εφεδρεία-απόλυση» θα προσθέσει κι άλλες απολύσεις, στο ένα εκατομμύριο και πλέον ανέργους. Το μισθολόγιο-φτωχολόγιο φέρνει νέες περικοπές μισθών, διάλυση των εργασιακών σχέσεων και πειθάρχηση των εργαζομένων. Καταργούν τις Συλλογικές Συμβάσεις και επιβάλουν εργασιακή ζούγκλα με αποχαλίνωση της εργοδοτικής τρομοκρατίας, απολύσεις, ανεξέλεγκτη μείωση και μη καταβολή μισθών, κυριαρχία της μερικής και εκ περιτροπής απασχόλησης. Διαλύουν και τα τελευταία απομεινάρια δημόσιας υγείας, παιδείας, κοινωνικής ασφάλισης, ξεπουλούν τη δημόσια περιουσία. Τίποτα δεν θα είναι δωρεάν, για όλα θα πληρώνουμε ξανά και ξανά. Με την επίσπευση της ψήφισης του νέου προϋπολογισμού σφαγιάζουν κι άλλο τις δημόσιες δαπάνες, εξολοθρεύουν τον δημόσιο τομέα, φέρνουν νέα φορομπηξία.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ! ΑΝ ΔΕΝ ΦΥΓΟΥΝ ΘΑ ΜΑΣ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ ΟΛΑ!
Βρισκόμαστε σαν εργαζόμενοι μπροστά σε ένα σοβαρό δίλημμα: ή θα παρακολουθούμε την κοινωνία της χρεοκοπίας να καταρρέει και θα θαφτούμε μαζί με τα παιδιά μας κάτω από τα συντρίμμια της ή θα αγωνιστούμε για την ανατροπή της οικονομικής φρίκης των ΠΑΣΟΚ-ΕΕ-ΔΝΤ.Δε θα νικήσουμε αν δεν αγωνιστούμε. Δε φτάνει η αγανάκτηση, χρειάζεται συλλογικός αγώνας. Κανενός τα δικαιώματα δε θα γλιτώσουν όταν κάποιου άλλου θα τσακιστούν.
 ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΜΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ – ΔΝΤ – ΕΕ!   ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΙΚΗ
Κάτω ο συνασπισμός κεφαλαίου - ΕΕ – ΔΝΤ
 Όχι στη νέα «κατοχή». Ανατροπή της κυβέρνησης κι  όλων των κυβερνητικών παραλλαγών άσκησης αυτής της πολιτικής, μέσα από μαζικούς κοινωνικούς  αγώνες. Παλεύουμε για την ανατροπή του Μνημονίου και του Μεσοπρόθεσμου, για την αποπομπή της Τρόικας.
Δε χρωστάμε! Δεν πληρώνουμε! Δεν αναγνωρίζουμε το ληστρικό - τοκογλυφικό χρέος. Κατάργηση και όχι  «επαναδιαπραγμάτευση» των Μνημονίων κυβέρνησης Ε.Ε-ΔΝΤ. Κατάργηση όλων των αντεργατικών  νόμων.
• Έξοδος από την ΕΕ, το ευρώ και το μηχανισμό της ΟΝΕ. Η ΕΕ δεν είναι η λύση είναι το πρόβλημα!
Δεν πουλάμε! Δεν παραχωρούμε το δημόσιο πλούτο! Ο δημόσιος πλούτος ανήκει στο λαό.
Εκπαίδευση για τις ανάγκες και τα δικαιώματα της νεολαίας και της κοινωνίας. Όχι στο σχολείο της  αγοράς!.
 • Όχι στο κλείσιμο και τη συγχώνευση των υπηρεσιών, στην εργασιακή εφεδρεία – απόλυση, στις υποχρεωτικές μετατάξεις. Αρνούμαστε το νέο μισθολόγιο, απαιτούμε επιστροφή τώρα όλων των κλεμμένων! Όχι στη δημιουργία ενός «ατομικού» μισθού με τη σύνδεσή του με «στόχους» και την αξιολόγηση- πειθάρχηση. Όχι στο δουλοκτητικό συμβόλαιο «πρώτης πρόσληψης» για τους νέους και τα προγράμματα «Κοινωφελούς Εργασίας». Μαζικές προσλήψεις ανέργων σε θέσεις πλήρους απασχόλησης σε δημόσια, δωρεάν παιδεία, υγεία, πρόνοια, συγκοινωνία, δημοτικές υπηρεσίες
ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΧΑΡΑΤΣΙ ΣΤΗΝ ΧΟΥΝΤΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΕΕ – ΔΝΤ!
Να οργανώσουμε την ενότητα και τους αγώνες μας. Με μαζικές συνελεύσεις σε κάθε χώρο δουλειάς. Να ξεπεράσουμε τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές πλειοψηφίες, που αποφάσισαν πανεργατική απεργία ένα μήνα μετά την εξαγγελία των μέτρων, «κλείνοντας το μάτι» στην πολιτική της λεηλασίας, την ώρα που πολλοί κλάδοι προχωράνε σε αγώνες διάρκειας. Για αυτό χρειάζεται να συντονιστούμε όλα τα αγωνιστικά σωματεία και ομοσπονδίες, οι κλαδικοί συντονισμοί, οι επιτροπές ανέργων και όλοι όσοι παλεύουν για την ανατροπή της επίθεσης, σε έναν οριζόντιο διακλαδικό συντονισμό απέναντι στον κοινό εχθρό.
.
Είμαστε οι πολλοί και είναι μειοψηφία.
Είμαστε ο λαός και μπορούμε να νικήσουμε και να  αλλάξουμε την κοινωνία

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 19 KAI 20 / 10 ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ Ε.Κ.Λ THN ΤΕΤΑΡΤΗ 19/10 ΣΤΗΝ Κ. ΠΛΑΤΕΙΑ 10.30 Π.Μ
Προσυγκέντρωση Τετάρτη 19 Οκτώβρη 10.00 π.μ Πλ. Νομαρχίας ΠλΠ
ΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΛΑΡΙΣΑΣ